Spökerifenomen i Mariestad: : 2010 0625- 08.19

 

Han svarar inte när jag ringer.

Nu har jag börjat höra med hans bekanta.

Ingen vet var han är.

Jag har känt honom all tid.

Gammal  mariestadsbo

 

I lördags satt jag framför datorn och skulle skriva. Jag fann ingen lust att skriva om det vanliga.

Tänkte jag avbryter och börjar leta igen. Tog jag bilen och for de två milen till honom.

Han var inte hemma.

 

På måndag reste jag till närmaste sjukhus. Där hittade jag honom. Illa åtgången låg han på ensamt rum . Svåra smärtor. Gick på morfin. Han kände igen mig. Han hade legat där i två månader.

 

När vi pratat en stund frågade jag var är din son?

Han svarade : Han bor på Hertig Karls gata.

Han bodde förut på Södra vägen…..men han fick det…

Fick det ?

Vad då?

Ja han fick det du talade om.

 

Va.

Vad då?

Jo du förstår bord och stolar flyttade på sig.

Va…

Jo…

Under alla år har jag berättat för honom om mina undersökningar rörande fenomen kring det okända. Han har alltid visat sig mycket tvivlande.


Jag blev verkligen förvånad.


Så han hade en lägenhet på södra vägen?


Ja han och hans sambo bodde där .


De såg det båda två.

 

Han ville inte tala om det.


Du får inte säga att jag sagt det .

 

Så här är det ju.

Smussel smussel.


Jag som arbetat med dessa fenomen i femtio år känner mig verkligt berörd av händelsen.

 

För några år sedan annonserade jag i tidningen efter personer som upplevt övernaturliga fenomen i sina bostäder.

 

Det var en blåsig och kall måndag. Det kom femton. Längst till vänster på första bänk satt en ljushårig flicka som berättade om näradödenupplevelser.

 

Längst till höger satt en pensionär som somnat.

 

I mitten på tredje bänk satt en man i femtio- årsåldern.


Jag frågade honom har inte du upplevt några fenomen?


Jo sade han.


Jag har en villa på Jägaregatan.( En gata nära Södra vägen.)


Jag har fenomen där:


Kläder som ligger på en stol faller ned på golvet.


Kläder på golvet flyttar sig på golvet.


Jasså… Och det ser både din fru och du?


Ja visst.


Har du aldrig sett det ensam?


Jo en gång.

 

Har ni inga barn?

 

Jo en son.

 

Har han problem?

 

Ja han har problem…

 

Mina undersökningar visar att i området finns en kolerakyrkogård.

 

Det är det enda speciella jag funnit.

 

Om man skulle berätta detta för en mariestadsbo skulle man finna exempel på den största likgiltighet. Situationen förtjänar inte en tanke.

 

Därför berättar jag det inte för mariestadsbor.

 

När jag berättar om det här i bloggen vet jag ju att mariestadsborna inte läser min blogg.

 

Alldeles för ointressant.

 

 

 

Med bästa sommarhälsningar

Henry Svensson

Ufoinstitutet

Mariestad

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0