Stenumfallet Del.1 18/6 2010

Stenumfallet

Del.1

 

På sextiotalet läste jag en dag i GP om en man som var så otroligt dum att han påstod sig upplevt ufo- fenomen vid flera tillfällen. Jag tyckte det verkade intressant så jag beslöt söka upp familjen som kunde vara så otroligt dum.

Jag träffade honom Gasverksarbetaren Gustav Carlsson. Han och hans hustru bodde i Stenum söder om Axvall öster om Skara.

Han ville först inte tala om händelserna för han hade haft så mycket

besvär med misstro från alla journalister.

Jag återkom några dagar senare och han berättade: Ja det har ju hänt så mycket här . De gåtfulla besökarna hade han ju sett vid flera tillfällen och

en jaktvårdspolis hade lossat skott mot fenomenet. Jag blev naturligtvis mer och mer förvånad över hans uppgifter, så jag började kontrollera hans påståenden och fann följande.

Jaktvårdspolisen var ytterst obenägen yttra sig om händelserna. På min fråga om han kände Gustav Carlsson svarade han, jo det gör jag ju. Det är synd om honom.

När jag sade, men du då. Har inte du sett något? Svarade han motvilligt .

Jo det har jag ju gjort. När jag frågade vad han sett svarade han

:Naturfenomen har jag sett. När jag vet vad jag sett skall jag berätta vad jag sett.

(Hans dotter bodde i Hjo och från hennes familj kom uppgiften: Jaktvårdspolisen har aldrig varit så skakad som när han sköt på dem.)

Jag fortsatte mina undersökningar som pågick i trettio år.

Henry Svensson

Ps. Fortsättning följer Ds.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0