Henry Svensson Mariestad, 20100611-09.43

 

Förhållandet på internet genomgår en ständig förändring. Det ständiga skällandet synes ha dämpats.

Vore ju trevligt om det kunde bestå. En sak är säker, nya händelser dyker upp ständigt.

Fick i går ett stort vitt A4 kuvert med en komplett samling av kopior med tidningsartiklar från Biblioteket som framkommit när sonsonsonen till den drunknade Skogvaktaren gjort en omfattande granskning av vad tidningarna skrev 1926.

I sanning en Intressant läsning särskilt för mig som fick rapporten första gången av Min  mor när jag var 4½ år . Hon läste varje dag i tidningen under de tre veckor dramat utspelade sig.

I den första tidningsartikeln kunde man läsa : En fruktansvärd olycka hade inträffat, när Skogvaktaren omkommit genom drunkning.

Man kunde ju konstatera, att det som verkligen fick stor uppmärksamhet, är det uppkomna fenomenet med ljuset, som tändes och släcktes ute på sjön varje kväll, vid den plats där mannen drunknat ända tills man fann honom.

Att nu sonsonsonen söker upp mig och berättar att han bott i Stockholm men flyttat till Mariestad för två år sedan och fått höra sin släktings tragiska öde har ju naturligtvis överraskat och förvånat mig.

Med bästa hälsningar

Henry

 

 

 

 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0