Flygmaskinen : Juni 23, 18.33

 

 

På sjuttiotalet träffade jag ”Västgöta Bengtson” hos Lejons på hotell Billingen i Skövde.

Han hade rest runt i hela sitt liv och frågat folk om gammalt sätt att tala. Jag frågade: ”Har du aldrig träffat någon som sett UFO-fenomen?”

Nej det hade han aldrig .

 

Det visar ju att om man frågar får man svar.

Om man inte frågar så får man inga önskade svar.

Förr frågade jag endast om UFO- fenomen, i dag frågar jag om okända fenomen och får kanske tio gånger så många informationer.

 

Förr kände man till att man kunde får födelsemärke genom att bli skrämd!

I dag har denna kunskap helt  fallit i glömska.

 

Jag är född i oktober och på sommaren blev min mor skrämd då hon blev biten av en hund i höger häl.

På min högra häl har jag en exakt kopia av hundbettet ,ett brunt märke som jag får bära

på hela livet. Om jag berättar det skrattar man och säger ”Det har du satt dit själv”.

Samma misstro som när man talar om UFO eller andra fenomen.

 

En söndag i Augusti förra året reste jag runt i ett område öster om Skara för att söka kontakt med personer som upplevt gåtfulla fenomen.

 

Då träffade  jag en kvinna som var född i Sundsvall 1942.

”Hon berättade”!

Det var på sommaren 1946 jag var fyra år och jag och min mor var ute i trädgården utanför huset. Min mor var gravid.

Då kom en flygmaskin som fotograferade villor. Den gjorde våldsamma dykningar ner

över husen.

Plötsligt kom den ned över oss. Planet en liten dubbeldäckare dök ned över oss med våldsamt motorljud.

Min mor såg maskinen, hörde motorljudet och blev skrämd. Hon föll framstupa på

marken..

Hon sa då ”Hur skall det gå med barnet”

Nu får det nog en flygmaskin på ryggen!

Och det fick det!

 

Nej det är inte möjligt?

Jo visst. En dubbeldäckare .

Upptill, till vänster på ryggen. Det såg ut som en tatuering!

 

Hur stort ?

Ja det var 40 mm då.

 

Hur gammal är din syster nu ? Femtio år.

Jamen då är ju märket mycket större?

Javisst! Var bor din syster nu?

Hon bor i Florida!Vad sysslar hon med?

HON ÄR FLYGVÄRDINNA!

Häpnadsväckande!

 

Henry Svensson

Mariestad


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0