FINNS DET ÖVERNATURLIGA FENOMEN?? JA NATURLIGTVIS, men svt 1 kanske tror något annat?

 

 

Det kan ofta förekomma missförstånd.

Häromdagen frågade en person: Berättar du om spöken? 

Nej det gör jag inte, har aldrig gjort, men jag informerar om mina omfattande studier av spökerifenomen.

 

Jag blev på sjuttiotalet inbjuden att studera spökerifenomen i en lägenhet på Kilbacken i Skövde. Området omfattade 400 lägenheter. Tio av dem hade dessa fenomen.

 

Det är ju klart att jag blev intresserad.

 

Jag tyckte upp 200 frågeformulär och fick kontakt med flera personer.

 

Det visade sig då att en person hade avlidit under hjälp med flyttning.

 

En person flyttade för att hon aldrig kände sig ensam. Garderobsdörrar föll av.  Lådor i köket drogs ut.

 

Två personer klagade över fenomen.

 

Två familjer klagade och begärde hjälp.

 

En familj beställde Spökutdrivare.  (Jag sökte upp spökutdrivaren han hade också haft uppdrag i Mariestad.)

En kvinna flyttade in i hus 90, 1990. Hon stod inte ut mera än nio månader. Sedan flyttade hon till Rosenhaga, 2000 meter söderut. Jag har hennes namn och telefon om någon tvivlar. (Hon var villig ställa upp för intervju)

 

Skövde Nyheter skrev flera artiklar om händelserna.

 

De händelser jag undersökte blev mera och mera dramatiska.

 

Jag gjorde en förnyad undersökning för två år sedan.

 

Skövde Nyheter skickade fotograf och skrev artikel.

 

När jag blev medveten om dessa förhållanden började jag undersöka förhållandena i Mariestad, Lidköping, Töreboda, Hova.

 

Situationen var samma överallt.

 

Undersökningen i Mariestad blev liksom en titt bakom kulisserna.

 

Jag fick insyn i en helt annan värld.

 

I Lidköping undersökte jag en restaurang vid Limtorget som hade dessa fenomen.

 

Töreboda och Hova hade liknande fenomen.

 

Efter alla dessa år med omfattande studier är jag naturligtvis helt övertygad om dessa fenomen.

Resultatet har blivit: Att dessa fenomen är övernaturliga och att de är verkliga.

 

Min uppfattning är att verksamhet inom det andliga området får kraftigt stöd, när allmänheten får veta hur det ligger till.

 

Den vetenskapligt  präglade delen av svenskarna önskar inte att dessa förhållanden klarlägges.

 

I mitt fortsatta arbete i detta område har jag gjort upptäckter som gjort mig helt övertygad om fenomenets kraktär.

 

Jag måste ändå fastslå att alla de människor som blivit utsatta för dessa fenomen i regel får negativa erfarenheter. Att flytta från hus och hem är ju inte positivt.

 

Spökerifenomen är exempel på fenomen som finns men inte får finnas. Klart negativa till sin karaktär.

 

PS

Svensk tv har visat sig välvilliga för att medverka så att svenskarna förtår fenomenet och dess omfattning.


För några dagar sedan hade de dock ett program om en person  utlovat en miljon dollar till den som kunde befisa att övernaturliga fenomen esxisterade.


Programmet gav kanske en något förvirrande bild av situationen.


Faktum är att Lunds universitet fått 30 miljoner svenska kronor kontant för att skaffa fram bevis att övernaturliga fenomen finns.


 

Henry Svensson

Ufoinstitutet

Mariestad


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0